Co jeść jesienią i zimą - orzechy.

Co jeść jesienią i zimą, czyli dieta dla zdrowego ciała, skóry i ducha

Czy wiecie, co jeść jesienią i zimą? Jak dostarczyć sobie niezbędnej porcji witamin, kiedy za oknem plucha, szaro i buro? Jak jeść, aby skóra była piękna również wtedy, kiedy narażamy ją na zimno i inne niekorzystne warunki atmosferyczne? Co dodać do diety, aby zachować dobre samopoczucie?

Jedzenie ma znaczenie! W chłodne, jesienne i zimowe dni wystarczy dietę trochę zmodyfikować i dostosować ją do chłodniejszej pory roku, aby jeść z korzyścią dla ciała, skóry i ducha. Poniżej kilka wskazówek, jak to zrobić.

#co jeść jesienią i zimą – śniadanie mistrzów

Odstawcie płatki z mlekiem i jogurty z musli! Pierwsze wyrządzają więcej krzywdy niż dobrego a drugie wychładzają organizm. Mleko powoduje, że organizm się zaflegmia. Ma to związek przede wszystkim tym, ze poziom wilgotności podczas jesieni i zimy jest wyższy. Dodając, więc do diety mleko, cukier, smalce, surowe warzywa i inne produkty zaflegmiające, powodujemy, że śluz zaczyna się odkładać w organizmie. Jesienią na śniadanie jedzcie kasze, ziarna, owsianki i jaja. Pamiętajcie też, aby dodać do posiłku ulubiony owoc (najlepiej jabłko) i w drogę! Takie śniadanie nie tylko Was rozgrzeje. Dostarczy Wam również witamin, minerałów i energii potrzebnych do tego, aby dobrze przeżyć dzień.

Co jeść jesienią i zimą - śniadanie - jaja i zboża.

#rozgrzewające zupy i gotowane warzywa

Jesień to czas, kiedy nasz organizm domaga się większej ilości kalorii, które mają rozgrzać nas od środka. Częstym objawem tych potrzeb jest zwiększone łaknienie na słodycze. Jednak zamiast sięgać po czekoladę i szarlotkę, wypróbujcie zdrowych i odżywczych zup, kiszonek, warzyw gotowanych i fasoli pełnych witamin. To one pozytywnie wpłyną na wasze samopoczucie oraz na waszą cerę. Taka dieta zapobiegnie atakom głodu i napadom na słodycze. Zupy warzywne i buliony dostarczają energii oraz ciepła. Dodając do nich fasolę i soczewicę zapewnicie sobie odpowiednią porcję białka, witamin i minerałów. Buraczki gotowane, kapusta duszona, marchew gotowana, brokuły, kalafior i fasole to bogactwo witamin, które są niezbędne do tego, aby zachować odporność i zdrowie.

Co jeść jesienią i zimą - rozgrzewające zupy.

#jesienna dieta dla urody

Waszej skórze, włosom i paznokciom potrzebne są przede wszystkim witaminy.

  • Witamina A uczestniczy w metabolizmie białek, które wspierają budowę tkanek (więcej o witaminie A przeczytasz tutaj),
  • Witamina E, zwana witaminą młodości, wychwytuje wolne rodniki i chroni przed starzeniem,
  • Witamina C uszczelnia naczynia krwionośne i błony komórkowe,
  • Witamina B5 i B6 zapobiega odwodnieniu skóry.

To podstawowe witaminy, niezbędne do zachowania pięknej, zdrowej skóry, które dodatkowo zapewniają włosom sprężystość, blask i wzmocnienie oraz zmniejszają łamliwość paznokci. Oprócz tego, że dostarczamy je w kosmetykach, należy wzbogacić dietę o produkty, które w naturalny sposób, od wewnątrz dostarczą skórze niezbędnych składników odżywczych. Czyli na jesiennym i zimowym talerzu powinny znaleźć się: ryby, jaja, warzywa gotowane, soczewica, fasole, nabiał i pełnoziarniste produkty zbożowe. Dodatkowo każdego dnia zjedz garść orzechów, migdałów lub pestki dyni. Są one bogactwem cynku, który wspiera wzrost włosów i paznokci. Pamiętajcie również o prawidłowym nawilżeniu skóry i wypijajcie około 1, 5 litra wody dziennie!

Co jeść jesienią i zimą - orzechy.

#jesienna dieta na dobre samopoczucie

Dobrze zbilansowana jesienna dieta bogata w produkty pełnoziarniste, nabiał, ryby, warzywa i owoce pozwoli zachować Wam dobry nastrój nawet w pochmurne dni. A jeśli mimo wszystko dopadnie Was chandra, nie pomoże kawa i kilka kostek gorzkiej czekolady – przeczytajcie ten artykuł.

#jesienna dieta – zupa dyniowa

Na koniec mam dla Was jeszcze przepis na jesienną zupę dyniową z sokiem z pomarańczy z odrobiną imbiru. Należy do moich ulubionych, a to dlatego, że upodobałam sobie dynię. Nie traci ona właściwości odżywczych podczas obróbki cieplnej. Jest niskokaloryczna, bogata w potas, wapń, fosfor i witaminy z grupy A, B, C, E, K, PP i karoten oraz ma właściwości odkwaszające i naturalnie wzmacnia odporność. Słodki smak dyni wspaniale komponuje się z rozgrzewającym imbirem i dostarcza organizmowi ogromu witamin. Spróbujcie – zupę robi się naprawdę szybko, można ją zamrozić, – więc za jednym razem robimy kilka śniadań lub obiadów. Smacznego!

Follow me - link do instagram

Dajcie znać w komentarzu, jaka jest Wasza jesienna dieta. Które produkty o tej porze roku wydają się Wam najbardziej wartościowe? Co jeść jesienią i zimą aby zachować zdrowie i urodę? Czekam na Wasze opinie!


Zainspirowałam Cię? Daj lajka, inspiruj dalej! Twoja rekomendacja jest dla mnie bardzo ważna!

Dodaj komentarz