Via ferraty nad jeziorem Garda – Sentiero dei Contrabbandieri

Ścieżka Przemytników – piękna, widokowa ferrata o znacznych trudnościach. Tutaj przydają się umiejętnością asekuracji liną! Bez tego lepiej nie wchodzić w tą drogę. Ferrata poprowadzona jest przez wydrążony w skale tunel  znajdujący się około 150 metrów nad jeziorem. O ile widoki zapierają dech w piersiach, o tyle patrzenie w dół może spowodować zawroty głowy. Zobaczcie galerię zdjęć z naszego przejścia via ferraty Sentiero dei Contrabbandieri.

Zaczęliśmy ten dzień zastanawiając się, czy pogoda wytrzyma. Pomimo ciepła, chmury kotłowały się nad jeziorem i wysoko w górach. Postanowiliśmy zaryzykować. Samo zejście z parkingu do via ferraty okazało się wymagające. Stroma, wąska ścieżka ścieżka wiodąca w dół wyprowadziła nas nas kolejny szlak wiodącą w wysoko nad jeziorem, wzdłuż jeziora.

Via ferrat Sentiero dei Contrabbandieri, Arco, Włochy

Założyliśmy uprzęże, lonże, kaski i związaliśmy się liną do asekuracji. Wyczytaliśmy w przewodniku, że bez sprzętu wspinaczkowego ani rusz. Już po chwili się o tym przekonaliśmy.

Dlaczego warto pojechać nad jezioro Garda?

Ta via ferrata, jest w większości ubezpieczona w… spity. Bardzo rzadko można tu spotkać tradycyjne stalowe liki.  A jeśli już – to bardzo cienkie. Nie wzbudziły naszego zaufania.

Via ferrat Sentiero dei Contrabbandieri, Arco, Włochy

Via ferrata Sentiero dei Contrabbandieri jest to wydrążona w skale długa, pozioma „ścieżka”, którą dawniej szmuglowano różne rzeczy. W obecnych czasach jest udostępniona turystom poszukującym wrażeń.

Praktycznie cała droga biegnie skrajem i wymaga dodatkowej asekuracji ekspresami i liną.

Są jednak momenty, które totalnie zaskakują! Tak jak ten poniżej. Tutaj ścieżka się nagle urwała, a stalowa linka grubości małego palca u dłoni pozostawia wiele do życzenia.

Vi aferraty z Akademią Wspinania climb2change

Głowa musi pozostać spokojna – odcinek jest do pokonania a po trudnym momencie można znowu delektować się widokami.

Via ferrata Sentiero dei Contrabbandieri, Arco, Włochy

Na jeziorze Garda toczyły się regaty, a my szliśmy dalej podziwiając okoliczne wierzchołki.

Atrakcja turystyczna – góra Monte Brione w całej okazałości a u jej stóp piękne Włoskie miasteczko Riva del Garda.

Niby łatwe, a jednak ruchomość tej drabinki sprawiła mi nie lada kłopot 😉

Via ferrata Sentiero dei Contrabbandieri, Arco, Włochy

I znowu wracamy na łatwy szlak.

Ostatnia przeszkoda.

I dość wymagający odcinek. W dole widać drogę, którą codziennie się poruszamy.

Teren jest bardzo kruchy

Ale idzie się przyjemnie

Po tym odcinku via ferraty Sentiero dei Contrabbandieri pozostało nam tylko szybko wrócić do parkingu. Zdążyliśmy przed deszczem!

Wspinanie w Arco

Zainspirowałam Cię? Daj lajka! Twoja rekomendacja jest dla mnie ważna.

10 Replies to “Via ferraty nad jeziorem Garda – Sentiero dei Contrabbandieri”

1. Via ferraty wydają się bardzo bezpieczne, ale to trochę złudne… pomimo ubezpieczenia w postaci łańcuchów, klamr, sztucznych stopni i stalowych linek, można odpaść kilka metrów w dół. A niektóre via ferraty, tak, jak ta opisana wymagają własnej asekuracji – jak przy wspinaczce. 🙂 Przeżycie fantastyczne <3

1. Wow! Ogromny szacunek! Piękne widoki i niezwykle interesujący szlak, ale znając samą siebie i mój wewnętrzny lęk przed wysokością połączoną z brakiem twardej ziemi, ta przeprawa byłaby dla mnie niemożliwa do wykonania.

2. Podziwiam! 🙂 Miałam jedno podejście do Ferraty niedaleko Pizy. To była moja pierwsza wspinaczka w życiu. Fajna zabawa, ale lęk wysokości i brak doświadczenia mnie wtedy pokonały. Nie weszłam do końca, ale chciałabym jeszcze kiedyś spróbować. 🙂

1. Wielu ludzi boryka się z podobnymi problemami, ale wszystko da się wypracować 🙂 Trzymam kciuki, żebyś miała okazję spróbować!

3. O rety, zawsze podziwiam takich śmiałków jak Wy, bo mi czasami na schodach ruchowym pojawiają się zawroty głowy! Ale staram się z tym walczyć, ostatnio nawet byłam na kolejnym, wrocławskim punkcie widokowym i jakiś czas temu próbowałam pierwszy raz swoich sił we wspinaczce 🙂

1. Brawo! Gratulujemy! Nie martw się, nie jesteś sama. Ostatnio na kursie była osoba z lękiem przestrzennym i lękiem wysokości. Miała wiele barier do pokonania, ale szło jej na prawdę dobrze. Mam nadzieję, że i Ty pokonasz ten lęk! Trzymam kciuki!