Pielęgnacja ciała jesienią

Pielęgnacja ciała wczesną jesienią. Domowe sposoby na zdrową skórę.

To już ostatnie podrygi lata.. poranki są co raz bardziej rześkie, dni nie tak gorące. To dobry czas na to, aby zregenerować  i wyciszyć skórę po lecie i przygotować ją do jesieni. Zmęczona po kąpielach słonecznych i morskich, przesuszona i przebarwiona skóra wymaga kompleksowej opieki: złuszczania, nawilżania, regeneracji i .. ruchu. Zatem jak sprawić, by pielęgnacja ciała jesienią przyniosła zamierzone efekty?

Pielęgnacja ciałą jesienia

# eksfoliacja, czyli złuszczanie martwego naskórka

Martwe i zrogowaciałe komórki naskórka znacznie pogarszają wygląd naszej skóry. To one są odpowiedzialne za szorstkość i szary kolor naszej skóry. Skóra, w sposób naturalny, odnawia się średnio co 28 dni. To oznacza, ze mniej więcej co miesiąc obumiera wierzchnia warstwa naskórka. Jednak naskórek ten sam nie odpada – trzeba mu pomóc i do tego właśnie służy peeling.  Pomimo iż cykl trwa 28 dni – martwe komórki trzeba usuwać na bieżąco, dlatego swobodnie można peelingi stosować nawet 2 razy w tygodniu, tym bardziej, że poza złuszczaniem, peelingi pobudzają komórki do odnowy, pomagają pozbyć się przebarwień, napinają skórę i pomagają jej odzyskać sprężystość i blask. To podstawa właściwej pielęgnacji ciała jesienią. Naturalne peelingi najprościej wykonać z cukru trzcinowego lub soli morskiej z domieszką naturalnego oleju. W okresie jesiennym szczególnie polecam peelingi z dodatkiem owoców, np. brzoskwini. Przepisy znajdziesz tutaj.

#nawilżanie i regeneracja skóry

Do pielęgnacji ciała jesienią warto używać kosmetyków, które oprócz tego, że nawilżają, również regenerują i zatrzymują wodę w naskórku. Sprawdzą się tu kosmetyki naturalne z dużą ilością lipidowych składników aktywnych, np. z olejem z avokado, z olejem kokosowym, botanicznym kwasem hialuronowym, witaminą A, E i C, które świetnie odżywiają i eliminują wolne rodniki oraz drobne przebarwienia. Do pielęgnacji ciała jesienią polecam szczególnie masło shea i olej Arganowy ,które można samodzielnie stosować na skórę zamiast balsamu. Wspaniale nawilżą skórę, poprawiają jej elastyczność i regenerują ją.  Ważne jest, by nawilżać i natłuszczać całe ciało bezpośrednio po kąpieli, ponieważ woda pozbawia skórę płaszcza lipidowego, a ten jest naturalną barierą ochronną zabezpieczającą przed utratą płynów.

Pielęgnacja ciała jesienią

#pielęgnacja twarzy jesienią

Wczesną jesienią, kiedy skóra jeszcze odczuwa skutki kąpieli słonecznych a także codziennego stresu, warto używać kosmetyków niwelujących objawy zmęczenia skóry. Równie ważne jest aby przeciwdziałały pierwszym oznakom jej starzenia się.  Dodatkowo powinnaś  cały czas nawilżać i regenerować skórę oraz gromadzić zapasy witamin na zimę. Odżywcze maseczki do twarzy możesz przygotować i wykonać sama, w domowym zaciszu. Do głębokiego nawilżania i rewitalizacji polecam dodatkowo sprawdzone, naturalne koncentraty rewitalizujące, które dostarczają dużą dawkę energii i witamin potrzebującej skórze. O pielęgnacji twarzy po lecie przeczytasz tutaj.

#sport na dobre samopoczucie o lepszy wygląd

O tak! Sport to zdrowie. I mimo, że aura nie sprzyja – wyjdź na spacer, idź na basen, na siłownię. Po prostu uprawiaj jakiś sport. Ćwiczenia fizyczne, poprzez zwiększenie przepływu krwi przez skórę, mają ogromny wpływ na Twój wygląd. Poprawiają jędrność i gładkość skóry. Pomagają również dostarczyć jej składniki odżywcze i zwiększyć produkcję kolagenu, a więc  wspierają walkę ze zmarszczkami. Tak wiec, nie chcesz zmarszczek – idź po ćwiczyć!

Pielęgnacja ciała jesienia

#relaks i walka z jesienną chandrą

Jesień, to czas, gdy dni robią się krótsze a pogoda nie należy do najlepszych. Te czynniki sprawiają,  że odczuwamy większe zmęczenie i spadek nastroju. Moja rada: znajdź czas dla siebie. Poczytaj książkę, obejrzyj film, wyjdź ze znajomymi, zafunduj sobie ożywczą kąpiel . Zapal kominek zapachowy, dodaj ulubiony, poprawiający humor  olejek eteryczny i zrelaksuj się. To kilka pomysłów na Twój czas wolny. Wykorzystaj go na walkę z chandrą.

#dieta bogata w składniki odżywcze

Jesienna dieta powinna być bogata w witaminę A i C. Warto sięgnąć po marchew, pietruszkę, morele, brzoskwinie i dynię. Niedobory Wit C. uzupełnią pomidory, papryka i żurawina a B5 odpowiedzialna za plamy pigmentacyjne  – otręby i orzechy. Więcej o diecie jesiennej już niebawem na blogu.

Śledź mnie na facebook

Właściwa pielęgnacja ciała jesienią zapewni Ci zdrowy wygląd skóry. Jeśli jeszcze nie uporałaś się z przesuszoną po lecie skórą – wypróbuj tych sposobów na pielęgnację skóry potrzebującej nawilżenia. Daj mi znać w komentarzu, czy te informacje są dla Ciebie przydatne i czego jeszcze chciałabyś dowiedzieć się o naturalnej pielęgnacji skóry.


Zainspirowałam Cię? Daj lajka, inspiruj dalej! Twoja rekomendacja jest dla mnie bardzo ważna!

One Reply to “Pielęgnacja ciała wczesną jesienią. Domowe sposoby na zdrową skórę.”

Dodaj komentarz