My na ferracie, tuż przed miejscem, w którym znajduje się książka wpisów

Podsumowanie roku 2019 i plany na rok 2020

Nadszedł rok 2020 i myślę że to będzie fajny rok. Właściwie co roku tak myślę. Co roku siadam również do podsumowań i planów i myślę, żeby wrzucić to na bloga. Zatem najwyższy czas działać.

Tak na prawdę dziś podsumuję kilka ostatnich lat – czas od kiedy razem z Darkiem założyliśmy własną Firmę i bloga, czyli lata 2017-2019. To będzie nieco biznesowe podsumowanie, bo rozwój Akademii Wspinania był dla nas ogromnym wyzwaniem i całą energię skierowaliśmy w tę stronę.

Prywatne plany i marzenia poszły na chwilę w odstawkę, bo zwyczajnie nie mieliśmy czasu i kasy na ich realizację. Każdy wyjazd były rekonesansem pod wyjazd z Wami. Później jeździliśmy z Wami. Zaczęliśmy od prowadzenia kursów wspinaczki a teraz… marzymy co raz śmielej. Ale zacznę od początku.

AKADEMIA WSPINANIA CLIMB2CHANGE W LICZBACH, ROK 2017

Pamiętam, jak zaczęliśmy – pierwszy kurs skałkowy był na majówkę 2017. I jak na pierwszy turnus było całkiem nieźle – zapisało się 7 osób! Wręcz WOW! Mieliśmy wtedy sprzęt dla 4 kursantów, więc kiedy grupy były większe, do szkoleń dokładaliśmy nasz prywatny sprzęt wspinaczkowy J

W 1 roku działalności skupiliśmy się głównie na kursach skałkowych, ale udało nam się pojechać również na kurs wspinaczki do Arco i via ferraty na Hohe Wand.

Oprócz tego, że szkoliliśmy w skałach, pisaliśmy bloga i uczyliśmy się prowadzenia biznesu.

Follow me - link do instagram

ROK 2018 MIAŁ BYĆ TESTEM I BADANIEM RYNKU

Polubiliśmy via ferraty i postanowiliśmy poszerzyć ofertę Akademii Wspinania właśnie o nie. Okazało się, że wielu z was chce z nami jeździć i przeżywać górskie przygody! To było dla nas mega inspirujące. Kilka razy byliśmy z wami na ferratach w rejonie Hohe Wand.

Do oferty naszej Akademii Wspinania dołożyliśmy również Climbing Day, czyli dzień wspinaczki dla osób, które chcą spróbować czym jest wspinanie. Pojechaliśmy z wami również na kursy do Hiszpanii, do Włoszech i Maroko. W prowadzeniu szkoleń pomagali nam dodatkowi instruktorzy.

Pod koniec 2018 roku zrobiłam podsumowanie i nie mogłam uwierzyć w to, że podwoiliśmy liczbę klientów! Włożyliśmy całe serce w promocję, kampanie edukacyjne i szkolenia i to wszystko przyniosło efekty! Jednak musiało upłynąć trochę czasu

ZANIM ZACZĘLIŚMY SPOKOJNIE SYPIAĆ W NOCY

Do tej pory zima była dla nas raczej martwym okresem, bez przychodów. Chcieliśmy to zmienić. Ponieważ pytaliście nas o szkolenia zimowe, zdecydowaliśmy się na odsprzedaż miejsc na Zimowe Kursy Turystyki Wysokogórskiej do innej szkoły wspinania. W ten sposób przez naszą Akademię Wspinania przewinęło się kilkadziesiąt osób! Skończyły się miejsca, a my byliśmy pełni optymizmu, wiedzieliśmy, że ten temat trzeba rozwijać!

Zima odeszła szybciej niż przyszła i

W 2019 ROKU WPADLIŚMY W WIR KURSÓW SKAŁKOWYCH I FERRATOWEGO SZALEŃSTWA

Wspinaliśmy się z Wami na Sycylii i w Arco, chodziliśmy z Wami po via ferratach na Rax, Hohe Wand, na Dachsteinie i nad Gardą. Byliśmy na kursach na Costa Blance i w Maroko.

Nasza Akademia Wspinania rozwinęła skrzydła, dokupiliśmy sprzęt do szkoleń, współpracowało z nami kilku instruktorów wspinaczki. W stosunku do roku 2018 obsłużyliśmy 60% więcej klientów! Więcej nie dalibyśmy rady, celowo limitujemy ilość osób na kursach i wyjazdach. Dzięki temu możemy sami jeździć z Wami. Jednak,

JEŚLI CHCEMY SIĘ ROZWIJAĆ – TO MUSI SIĘ ZMIENIĆ,

O tym za chwilę. Wiedz, że 2019 rok był pełen pracy! W wolnym czasie udało nam się zupełnie prywatnie wyjechać na kilka dni na via ferraty do Austrii i Niemiec. Naszym najfajniejszym górskim wypadem było przejście via ferraty Kӧnigsjodler – relację znajdziesz tutaj – KLIK. Można powiedzieć, że chwilowo via ferraty zawładnęły naszym życiem J

Ponieważ bardzo dobrze czujemy temat i chodzenie po żelaznych drogach sprawia nam bardzo dużo przyjemności, podjęliśmy się wyzwania, jakim jest napisanie książki – przewodnika

NAJPIĘKNIEJSZE FERRATY – JEZIORO GARDA

Prace nad nim trwały ponad rok! Choć część ferrat znaliśmy z poprzednich wyjazdów – jeszcze kilka szlaków musieliśmy przejść. A ponieważ zależało nam na dokładnych opisach i dobrych zdjęciach – na kilka via ferrat wybraliśmy się ponownie.

Nad Jezioro Garda jeździmy od kilku lat, głównie na wspinanie i va ferraty z Wami. W 2019 roku byliśmy w kwietniu i we wrześniu – oba wyjazdy były bardzo pracowite. Po powrocie, w październiku i listopadzie, pisaliśmy książkę, przygotowywaliśmy topo i fotki. Zajęło nam to sporo czasu. Prace nad korektą i składem kończymy dopiero teraz, w lutym 2020. Książka ukaże się w kwietniu 2020 roku.

Jeśli interesuje Cię, jak dokładnie wyglądały prace nad naszym przewodnikiem, to niebawem opublikuję artykuł, w którym dokładnie to opiszę.

Przewodnik „Najpiękniejsze ferraty – Jezioro Garda” dostępny będzie w największych księgarniach w Polsce, ale będzie również kupić go w naszym sklepie, tutaj na blogu. Jak to możliwe?

W MARCU ZOBACZYSZ ZUPEŁNIE NOWĄ STRONĘ CLIMB2CHANGE!

I tym sposobem przeszłam do planów na rok 2020 J  Będzie to zupełnie inna strona, niż ta, którą znasz. Będzie bardziej intuicyjna, a w sklepie, który stworzymy będzie można kupić nasz przewodnik i wydarzenia, które organizujemy. Wszystko w jednym miejscu. Choć to nie wszystkie nasze pomysły, które dotyczą zmian na stronie, póki co zdradzam tylko tyle. Pozostałe tematy to już wizje na 2021 rok 🙂

ALE NAJPIERW PLANY AKADEMII WSPINANIA CLIMB2CHANGE

Bo to dalej najważniejszy temat dla nas! Rozhulaliśmy się i pędzimy co raz szybciej! Nie straszne nam przeszkody – stopniowo je pokonujemy. A uwierzcie, mamy ich sporo. Pierwsza już za nami – ogarnęliśmy

ZIMOWY KURS TURYSTYKI WYSOKOGÓRSKIEJ

Dlaczego było to dla nas takie trudne i ważne? Bo szukaliśmy instruktorów/ przewodników, którzy chcieliby dla nas prowadzić takie zajęcia i to było najtrudniejsze zadanie, z jakim przyszło nam się dotychczas zmierzyć. Ogarniamy, finanse, wyjazdy, planowanie, zarządzanie projektami, a znalezienie kogoś rzeczowego do prowadzenia zajęć było mega trudne. Już prawie się poddaliśmy. Wykonaliśmy ostatni telefon i … zatrybiło! Ustaliliśmy terminy, kupiliśmy sprzęt i wystartowaliśmy 20.01.2020! Jupii! Szczegóły kursów są oczywiście na climbingacademy.pl Z częścią z Was widzimy się na miejscu – w miarę możliwości będziemy wpadać!

Niestety co roku zimy mamy jednak co raz mniej, szkolenia zimowe to raczej dodatek do naszej działalności i odpowiedź na Wasze potrzeby. Będziemy ten wątek rozwijać w roku 2021. Myślimy już o szkoleniach lawinowych, skitourowych i innych… dlatego

POSZUKUJEMY OSÓB DO WSPÓŁPRACY

Czujemy, że nadszedł czas, w którym musimy jeszcze bardziej powiększyć nasz zespół. Piszę o tym już teraz, bo wiem, że znalezienie właściwych ludzi zajmuje dużo czasu.

Oprócz instruktorów wspinaczki, do współpracy poszukujemy również, instruktorów taternictwa i alpinizmu, ratowników GOPR/ TOPR oraz przewodników wysokogórskich, którzy będą mogli zabierać Was na fajne wysokogórskie wyprawy! Te letnie i zimowe. (Możesz śmiało podać to info dalej!)

Jeśli jesteś jednym z nich i chcesz z nami popracować, to daj znać na Climb2change.pl@gmail.com Oferujemy baaardzo dużą elastyczność, samodzielność i adekwatne wynagrodzenie. Ale uwaga! Oczekujemy zaangażowania J

Rozważamy również zatrudnienie kogoś do pomocy w sprawach biurowych – wiesz, odpowiadanie na maile, obsługa zgłoszeń na kursy, – to takie mini projekty, które są u nas bardzo dynamiczne. Potrzebujemy kogoś do pomocy w prowadzeniu FB Akademii Wspinania oraz pisaniu artykułów na bloga Akademii Wspinania. Jeśli czujesz temat, jesteś samodzielny/a chcesz i umiesz pracować zdalnie, to napisz do nas, daj znać, w czym możesz nam pomóc, w czym jesteś dobry/ dobra: Climb2change.pl@gmail.com

climb2change na facebook

MIMO, ŻE LUBIMY PROWADZIĆ ZAJĘCIA I WYJAZDY, TO NIE DAMY RADY SIĘ ROZDWOIĆ!

Dlatego w tym sezonie wyjazdów na via ferraty jest mniej niż byśmy chcieli, żeby było, ale więcej niż rok temu. Podobnie jest z wyjazdami na warsztaty wspinaczkowe. Za to na szkolenia możemy przyjąć więcej osób niż w ubiegłym roku i mamy nadzieję, że poza kursem zimowym, na który nie ma już miejsc, wiosną i latem wszyscy chętni będą mogli skorzystać z naszych propozycji. Liczba miejsc w danych terminach jest ZAWSZE LIMITOWANA.

DLA MIŁOŚNIKÓW VIA FERRAT MAMY ABSOLUTNĄ NOWOŚĆ

Kurs AUTORATOWNICTWO NA VIA FERRATCH. Stworzyliśmy wyjątkowy program szkoleniowy dla osób, które już chodzą po ferratach, umieją się po nich poruszać i chcą pokonywać co raz trudniejsze szlaki, a brakuje im wiedzy, gdy zdarzy się coś nieprzewidzianego. Na przykład, kiedy komuś będzie trzeba pomóc wyjść w trudnym miejscu lub gdy będzie trzeba wyjść po rozprutej lonży.

Na tym szkoleniu nie będzie wyjść na via ferraty, bo szkolenie będzie w Polsce. Dzięki takiej lokalizacji zminimalizowaliśmy koszty uczestnictwa. Szczegóły znajdziesz tutaj: LINK

Osoby, które chcą zrobić pełen, dedykowany KURS VIA FERRATA, taki, na którym chodzimy po szlakach i uczymy się w terenie zapraszamy na kurs do Austrii. Szczegóły tutaj: KLIK

KTO CHCE SPRÓBOWAĆ VIA FERRAT

Może jechać z nami na ferratowy wypad na Hohe Wand, ferraty na Dachstein lub przemierzyć z nami żelazne drogi nad jeziorem Garda. Te wyjazdy są przyjazne początkującym. Na nich poznajecie sprzęt, którego używa się do via ferrat, oswajacie się z nim. Uczycie się zasad poruszania po żelaznych drogach i przechodzicie piękne, górskie ferraty pod naszym okiem. To jest taki pierwszy krok…

W TYM ROKU ROBIMY WYJAZD PREMIUM NA VIA FERRATY NAD JEZIOREM GARDA

Na którym oferujemy nie tylko naszą usługę instruktorską, ale zapewniamy noclegi, śniadania i ubezpieczenie. Gwarancję turystyczną zapewni biuro podróży GoTravel Beata Radecka. Przygotowaliśmy zupełnie inny, bogaty program wyjazdu, który znajdziecie TUTAJ. Noclegi będą w hotelu ***. Na miejscu jest basen i SPA. Codziennie zaplanowaliśmy wycieczkę. Będzie też czas na odpoczynek, zwiedzanie i włoskie jedzenie.  To będzie wyjazd petarda! Zaintrygowałam Cię? Zobacz TUTAJ, co będziemy robić!

DLA OSÓB, KTÓRE CHCĄ ZACZĄĆ SIĘ WSPINAĆ

Mamy różne wydarzenia – zarówno szkolenia w Polsce, jak i wyjazdy zagraniczne. Zaczynamy już w lutym! Zimą lubimy odpocząć od krótkich, chłodnych dni i trochę się wygrzać między zimowymi szaleństwami. Za kilka dni śmigamy na warsztaty wspinaczkowe w Maroko, w marcu lecimy na warsztaty wspinaczkowe na Costa Blancę na przełomie marca i kwietnia na warsztaty wspinaczkowe na Sycylię.

Te wyjazdy są dedykowane osobom, które już się wspinają oraz takim, które chcą dopiero zacząć. Jeśli chcesz poznać nowych ludzi i zwiedzić trochę świata, to zapraszamy z nami. Na wyjazdach uczymy asekuracji, wprowadzamy w tajniki wspinania, pracujemy nad techniką wspinaczkową, szlifujemy warsztat i, a może przede wszystkim dobrze się bawimy.

Kto ma ochotę – ciśnie, a kto nie chce cisnąć – odpoczywa. Nasze wyjazdy nie są obozami kondycyjnymi, to są pełne luzu wypady, na których niczego nie robimy na siłę, ale na ochotę. A przy tym sporo się uczymy i poznajemy nowe miejsca.

ZAPISZ SIĘ NA KURS WSPINACZKI

OD KWIETNIA ZACZYNAMY SEZON SZKOLENIOWY W POLSCE

A to znaczy, że ruszamy z kursami skałkowymi i Climbing Day! W tym roku wprowadziliśmy zmianę i pełne, sześciodniowe kursy skałkowe nie będą rozpoczynać się, jak do te pory w sobotę, lecz we wtorek. Przewidzieliśmy również kursy I stopnia, czyli tylko po drogach ubezpieczonych oraz cz. II po drogach nieubezpieczonych.

JAKI KURS WSPINACZKI BĘDZIE DLA CIEBIE NAJLEPSZY?

Wszystko zależy od tego, co chcesz robić! Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę, to wybierz kurs czterodniowy, podstawowy, na którym nauczysz się wspinania w skałkach oraz wszystkich operacji sprzętowych, które są do tego potrzebne. Kurs skałkowy I stopnia przygotowuje do samodzielnego wspinania w skałkach po dogach, które są ubezpieczone, to znaczy, że mają punkty asekuracyjne.

Kiedy już oswoisz się ze wspinaniem skałkowym i poczujesz górski zew, możesz kontynuować szkolenie na II części kursu wspinaczki, na której nauczysz się zakładać swoje własne punkty do asekuracji. Na tym kursie poznasz również zasady wspinania po drogach, które mają więcej niż jeden odcinek, czyli tak zwany wyciąg. Kurs wspinaczki II stopnia jest również odpowiedni dla osób, które chcą odświeżyć sobie wiedzę z zakresu asekuracji własnej.

Najbardziej popularnym szkoleniem wspinaczkowym jest pełen kurs skałkowy, sześciodniowy, który spina powyższe elementy w jedno szkolenie. Naszym zdaniem jest to szkolenie nieco przeładowane materiałem w stosunku do czasu, w jakim się odbywa. Ale ponieważ większość z Was chce dokładnie takie szkolenie, to nie dyskutujemy 😉 Kurs skałkowy 6-dniowy jest dla osób, które nigdy wcześniej się nie wspinały, chcą nauczyć się asekuracji i myślą o wspinaniu wysokogórskim. To bardzo intensywny kurs, bo przez 6 dni, codziennie się wspinasz i dostajesz porcję solidnej wiedzy, którą wprowadzasz w życie na wysokości! J

DLA OSÓB, KTÓRE CHCĄ SPRÓBOWAĆ WSPINACZKI MAMY CLIMBING DAY!

Czyli dzień wspinaczki na Jurze, wraz z instruktażem. To jest spotkanie dla osób, które marzą o tym, żeby założyć kask, wskoczyć w uprząż i poczuć się jak wspinacz! Zabieramy Was w Dolinki Podkrakowskie, gdzie po krótkim szkoleniu próbujecie swoich sił we wspinaczce. Kto wie, może będzie z tego coś więcej?

PLANUJEMY JUŻ JESIENNE WYPADY Z WAMI

Myślimy o Arco i Hiszpanii oraz Maroko. Zastanawiamy się nad jeszcze jedną edycją wyjazdu na via ferraty nad jezioro Garda… W kwietniu podamy dokładne terminy, pomysły i miejsca. Może masz jakieś? Zainspiruj nas!

A CO POZA AKADEMIĄ WSPINANIA?

Początek roku to dla nas czas zimowych aktywności! Uwielbiamy jeździć na nartach i chcemy skorzystać z zimy. Mimo, że w tym roku jest jej bardzo mało, to udaje się z niej co nieco wycisnąć. Szusowaliśmy już kilka razy i nawet byliśmy na skitourach. Chcemy też wybrać się na lodospady i wspinaczki wysokogórskie. Ale to w lutym, marcu… niestety nie możemy rzucić wszystkiego i jechać w Bieszczady J

W okresie letnim i jesiennym sprawdzimy nową miejscówkę wspinaczkową, może dwie i będziemy pisać drugi przewodnik. Tak, dobrze czytasz… w 2020 roku przejdziemy kilkanaście nowych ferrat, które znajdą się w drugiej książce. Ukaże się w 2021 roku. Ale póki co, tylko Ty o tym wiesz! 🙂 Zgadniesz, jaki rejon weźmiemy na tapetę?

Ostatni kwartał 2020 roku będzie … dokładnie nie wiemy, jaki. Jeśli uda nam się sprężyć ze wspomnianą książką, to mamy apetyt na Azję…

NASZE MARZENIA O DALEKICH WYPRAWACH ŚWIADOMIE ODKŁADAMY NA ROK 2021.

Rok 2019 był dla nasz cholernie pracowity. Chcemy, żeby 2020 ma był rokiem łapania balansu i odpuszczania. Przekonaliśmy się, że prowadzenie własnego biznesu nie jest sprawą lekką, wymaga zaangażowania, konsekwencji i codziennego rozwijania własnych umiejętności. Ale wiemy też, że są pewne elementy, które możemy usprawnić, żeby ten biznes rozwijać.

Robimy to wszystko poniekąd z pasji – tak, bardzo lubimy górskie klimaty, wspinanie, ferraty. Uwielbiamy podróżować i zwiedzać świat. Ale nie ma co się oszukiwać, prowadzimy bloga i Akademię Wspinania również po to, żeby być niezależnymi. Jak każdy potrzebujemy pieniędzy, żeby funkcjonować. Nasza metoda ich zarabiania jest po prostu inna niż praca na etacie. Ale nie jest to najważniejsze.

W TYM WSZYSTKIM CHODZI RÓWNIEŻ O ROZWÓJ

O codzienne podejmowanie nowych wyzwań, o konsekwencję, o przesuwanie granic, zmianę sposobu myślenia. O wyjście poza schemat i własną strefę komfortu. O konfrontację. O zadawanie pytań i szukanie odpowiedzi. Nasza Akademia Wspinania, nasz blog, to co robimy jest

NAJWIĘKSZĄ PODRÓŻĄ, W JAKĄ DO TEJ PORY SIĘ WYBRALIŚMY,

Mamy narysowaną mapę i miejsce, w które chcemy dotrzeć (plany), ale ta podróż, to one way ticket… nie wiemy, co zrobimy, kiedy tam dotrzemy, a wiemy, że to nie będzie koniec, tylko początek…

Zainspirowałam Cię – daj lajka lub udostępnij ten wpis! Twoja rekomendacja jest dla mnie ważna.

Chcesz pojechać z nami na via ferraty lub chcesz zacząć się wspinać? Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić: CLIMBING.ACADEMY.PL