Osoby wjeżdżające gondolą na Dachstein mogą obserwować wspinaczy na ferracie Sky Walk

Via ferrata Sky Walk Klettersteig, Dachstein

Naszą wycieczkę na ferratę Sky Walk zaczynamy z przełęczy Hunnerscharte. Dotarliśmy do niej schodząc z drogi Westrat Koppenkerstein. Jako, że mieliśmy jeszcze trochę czasu do zjazdu ostatniego wagonika, postanowiliśmy spróbować swoich sił na owianej sławą via ferracie Sky Walk. Intrygowała nas już od dłuższego czasu, bo to jedna z najtrudniejszych propozycji w rejonie Dachstein i w całych Alpach Wschodnich, wyceniania na E.

Schodząc z via ferraty Westrat Koppenkerstein docieramy do przełęczy Hunerscharte. Stąd ferratą Hunerschartensteig (A/B) podchodzimy do via ferraty Sky Walk.

Ferrata startuje półką, którą wzdłuż stalowej liny podchodzimy do żlebu. Tutaj po śniegu, asekurując się poliamidową liną poręczową, delikatnie schodzimy w dół.

climb2change na facebook

Po kilkunastu metrach wchodzimy na gładkie płyty i wznoszącym się, eksponowanym trawersem przechodzimy za kant (B/C). Stąd mamy piękny widok na ścianę i dolną część ferraty. Trawersem za C podchodzimy do trudności w zacięciu z rysą.

W pomarańczowej skale zostały osadzone liny poręczowe i kołki ułatwiające pokonanie tego fragmentu.

Wspomniane zacięcie ma kilkadziesiąt metrów wysokości a ekspozycja robi się znacznie większa. Trudności nie odpuszczają. Cały czas wspinamy się w terenie za D i zwieńczamy go wyjściem z zacięcia za D/E. Ochoczo pokonujemy ten odcinek.

Na chwilę droga zmienia swój charakter, ale trudności nie odpuszczają. Trawersujemy ścianę w lewo. Trochę tarciowo, ale również korzystając z dodatkowych stopni, pokonujemy teren w ekspozycji i docieramy do głównych trudności na ferracie.

Teraz, przez kilkadziesiąt metrów wspinamy się przewieszoną rysą. Przydają się tu umiejętności wspinaczkowe.

Później pokonujemy finałowy, powietrzny filar w totalnej ekspozycji. Cały odcinek jest wyceniany na D/E. Najbardziej zapamiętujemy przewinięcie w lewo za kant filara. Teren jest tak przewieszony, że pod nogami widać całą przebytą przez nas drogę! Po tym trudności odpuszczają lecz adrenalina działa do końca drogi.

Pokonujemy ostatnie metry ferraty Sky Walk i uśmiechnięci wychodzimy na skalną półkę przy stacji kolejki. Ostatnią trudnością jest pokonanie metalowej barierki i wejście na platformę widokową.

Całość zrobiła na nas ogromne wrażenie a emocji dodawał fakt, że byliśmy obserwowani przez wjeżdżających i zjeżdżających gondolą turystów. Tuż po wyjściu z największych trudności, kilka metrów od nas zatrzymał się wagonik kolejki. Będąc w potężnej ścianie, machaliśmy i uśmiechaliśmy się do pasażerów a oni odwzajemniali nasze gesty. Niesamowite przeżycie.

Tak śmiało poprowadzonej ferraty jeszcze nie widzieliśmy. Via ferrata Sky Walk wpada na miejsce 2 jeśli chodzi o jej przebieg, urodę, krajobraz i trudność. Ta ferrata ma, co prawda typowo sportowy charakter, ale łączy wysokie trudności z fantastycznym krajobrazem górskim i wyjątkową ekspozycją.

Oprócz sporej odwagi do pokonania tej ferraty, potrzebna jest również duża siła w rękach. Przydadzą się też umiejętności wspinaczkowe, brak lęku przestrzennego i chłodne podejście. Takim wykazali się uczestnicy naszego wyjazdu na Dachstein. Kilka dni temu przeszliśmy z nimi ferratę Sky Walk. Była walka! I są wspaniałe zdjęcia. Oczywiście podobny wyjazd szykujemy w kolejnych latach. Szczegóły tutaj: KLIK.

Daj znać, czy odważyłbyś się przejść taką ekstremalną ferratę?

Follow me - link do instagram

Informacje praktyczne o ferracie Sky Walk Klettersteig

Wycena: D/E

Czas przejścia: 45 minut

Podejście: 0,5 h

Zejście: 5 minut

Dojazd: miejscowość Ramsau am Dachstein, parking przy dolnej stacji kolejki

Topo:

Topo ferraty Sky Walk Klettersteig, Dachstein, źródło: bergsteigen.com

Podejście: Po dojechaniu kolejką na górną stację kierujemy się w stronę ferraty zejściowej Hunerkogel Klettersteig (wychodząc z kolejki po prawej stronie, naprzeciwko toalet trzeba przejść przez barierkę). To bardzo krótka ferrata wiodąca po stromej skale. Wyceniana na C/D. Po zejściu ze ściany kierujemy się w stronę masztów kolejki towarowej i podchodzimy do przełęczy Hunerscharte. Stąd ferratą Hunerschartensteig (A/B), po kołkach w dół, aż do charakterystycznej półki ze znakiem Sky Walk.

Można zejść lodowcem. Najpierw schodzimy w dół na lodowiec właściwy i później zataczamy łuk w lewo i schodzimy lodowcem do przełęczy i ferraty Hunerschartensteig.

Zejście: Ferrata Sky Walk kończy się na górnej stacji kolejki.

Noclegi: Ramsau am Dachstein – Club Villa, Pole namiotowe przy Hotel Brunner (dodatkowa zaleta przy pobycie powyżej dwóch dni: Sommer Card Dachstein, uprawniająca do wjazdu kolejką na lodowiec – koszt biletu to  28 eu, link do cennika – KLIK)

Zainspirowałam Cię – daj lajka lub udostępnij ten wpis! Twoja rekomendacja jest dla mnie ważna.

Przeczytaj pozostałe artykuły o via ferratach w Austrii oraz w Dolomitach

Via ferrata Anna (D) Dachstein

Via ferrata Johann (E) Klettersteig Dachstein

Intersport Klettersteig (C/D), Donnerkogel, Dachstein West

Via ferrata Sisi – Panorama Klettersteig Sisi (D) Góry Martwe

Via ferraty Austriackie w Hollentall i Hohe Wand >>> zajrzyj TUTAJ <<<

Jeśli interesują Cię via ferraty nad Jeziorem Garda i w Dolomitach >>>  zajrzyj TUTAJ <<<