Wyzwanie wspinaczkowe dla osób, które chcą poprawić swoją formę wspinaczkową

#winkozclimb2change 28.03.2019 o wyzwaniu #zrobiezyciowkenamajowke

Wieczorne spotkanie ze znajomymi? Czemu nie? Czwartek to dobry dzień na to, żeby trochę wyluzować, opowiedzieć o tym, co u nas, co w naszej Akademii Wspinania climb2change i podzielić się naszą wiedzą o górach i wspinaniu. Na live odpowiadamy też na pytania, które do nas macie.

To spotkanie na stałe zagościło w naszym kalendarzu. W czwartki o 20:00 spotykamy się na żywo Facebooku i Instagramie. A jeśli wtedy nie masz czasu, dzień później nagranie ląduje na naszym blogu. Możesz je obejrzeć w dowolnej chwili.

Startujemy kursami wspinaczki

Już 6.04.2019 wchodzimy w sezon szkoleniowy i zaczynamy pierwszy kurs skałkowy w tym sezonie. Kursy skałkowe startują, co sobotę. Można również robić kurs wspinaczki po drogach ubezpieczonych lub kurs wspinania na własnej asekuracji.O tym, jaki kurs wybrać możecie przeczytać TUTAJ.

Przed nami intensywny czas, kiedy będziemy więcej w terenie. W związku ze szkoleniami pewnie naszych audycji będzie mniej, ale póki co grafik pozostaje niezmienny. J

Wyzwanie #zrobiezyciowkenamajowke

Pierwszy miesiąc wyzwania za nami. Ja na stories wrzucam wam informacje o moich treningach. Nie jest lekko, czasem robię krótkie treningi – ważne żeby zaliczyć dzień treningowy. Teraz na szybko robiłam trening jogi – Równowaga ciała i umysłu z Gosią Mostowską. Równowaga bardzo przydaje się we wspinaniu. Trening joga ciała i umysłu – film z kanału Gosi Mostowskiej wrzucam poniżej.

Cały miesiąc przeleciał szybko. Część treningów robiliśmy w skale, w San Vito Lo Capo w trakcie naszych warsztatów wspinaczkowych. Jedna z osób, która była na warsztatach, jest dla nas ogromną inspiracją i już zrobiła swoją życiówkę. Mariusz, zaczął się wspinać we wrześniu, wziął udział w naszym treningu online 12 Tygodni do lepszej formy wspinaczkowej i na Sycylii zrobił drogę 6b! Niebawem opowiemy wam o nim więcej. Inspiracją jest dla nas również Konrad, który był u nas na kursie i bierze udział w naszych wyzwaniach, również w tym wyzwaniu.

Wracając do tego, co było do tej pory – pierwsza część treningu to był trening zwiększający wytrzymałość – trening obwodowy. Pierwsza część treningu jest opisana tutaj – KLIK. Pod koniec marca był bouldering, który ćwiczy siłę maksymalną, gibkość i dynamikę. Teraz kontynuujemy bouldering.

climb2change na facebook

Trening wytrzymałości siłowej

Na koniec kwietnia do zrobienia jest wytrzymałość siłowa. Taki trening robi się na jednolitych drogach. To jest trening, który trzeba robić na 80-85% waszych możliwości. Aby dobrać sobie takie drogi – trzeba przejść po kilku drogach i wybrać taką, którą możecie zrobić około 8-9 razy na treningu w taki sposób, aby ostatnie dwa przejścia były na limesie waszych możliwości, nawet z odpadnięciem. Czyli trening robicie w oparciu o jedną drogę, którą przechodzicie kilka razy podczas treningu. Oczywiście z przerwami.

Trening ogólnorozwojowy dla wspinacza

Dodatkowo w trening należy wpleść trening ogólnorozwojowy i siłownię – podobnie jak w pierwszym miesiącu. O treningu na siłowni pisaliśmy w wątku o pierwszej części treningu.

Przypominamy, że trening ogólnorozwojowy uzupełniać trening wspinaczkowy i siłowni. To jest bieganie, jazda na rowerze, pływanie, rolki – takie aktywności, które uzupełniają trening wspinaczkowy i trening na siłowni. Nie chodzi o to, żeby się ścierać, tylko się rozruszać.

Możecie również robić trening core. Możecie robić ćwiczenia z Martą z codzienniefit – obserwuję ją na instagramie. Marta wrzuca tam fajne zestawy ćwiczeń. Core to są mięśnie spinające brzuch i kręgosłup. Te mięśnie są ważne – stabilizują ciało. Na wyższym poziomie wspinaczkowym, w przewieszeniu mięśnie brzucha i kręgosłupa odgrywają ważną rolę.

Dodajcie rozciąganie – raz w tygodniu biodra, nogi, kręgosłup i obręcz barkowa. Rozciągać się można w dzień restowy. Pamiętajcie, żeby przed rozciąganiem delikatnie się rozgrzać. To nie ma być głębokie rozciąganie, tylko delikatne, rozluźniające całe ciało, pobudzające mięśnie i ciało w delikatny sposób.

Follow me - link do instagram

Trening online 12 Tygodni do lepszej formy wspinaczkowej

Pytacie nas o trening online. Niestety w tej chwili nie ma możliwości, aby wziąć udział w tym treningu. Kolejny program startuje dopiero w połowie września. Informacje znajdziecie tutaj.

Sprawdź trening 12 Tygodni do lepszej formy wspinaczkowej

Wielkanoc nad jeziorem garda wyjazdy na via ferraty

Na pierwszy wyjazd via ferratowy ruszamy 18.04.2019, nad jezioro Garda. Mamy jeszcze kilka miejsc na ten wyjazd i zapraszamy z nami. To wyjazd dla osób początkujących oraz średnio zaawansowanych, które chciałyby się podszkolić i przejść trudniejsze via ferraty pod naszym okiem. Po łatwych możecie chodzić sami 😉

Na ferraty na Hohe Wand jedziemy tydzień później – 26-28.04.2019. Wyjazdów na Hohe Wand będzie kilka, możecie zapisywać się tutaj.

Odpowiedzi na wasze pytania

Jaki przewodnik po ferratatch polecamy? Czy są jakieś miejsca, które polecacie na wyjazd weekendowy?

W tej chwili nie ma dobrego książkowego przewodnika po polsku po via ferratach – takiego, który. My korzystamy z przewodnika internetowego Bergsteigen.com. Jest tam niemal 700 opisanych via ferrat. Zestawienie różnych przewodników, które podajecie, jako fajne, znajdziecie w naszej grupie – link tutaj.

My na weekendy jeździmy do Austrii pod Hohe Wand, tam prowadzimy wyjazdy ferratowe. Tam w obrębie 50 km można spróbować ferrat o każdej trudności. Jest rejon Hohe Wand, Hollentall oraz Rax. Nawet przy drodze jest jedna ferrata.

O tym rejonie możecie poczytać na naszym blogu – sporo tamtejszych ferrat już za nami 🙂 Zajrzyjcie TUTAJ.

Kilka słów o pielęgnacji dłoni i twarzy wspinacza

Ta część opowiadania zaczęła się od pytania Konrada, czy cisnąć baldy, kiedy skóra piecze a jest jeszcze siła. W takich momentach warto odpuścić, bo szkoda skóry. Dodatkowo magnezja bardzo wysusza. Ale na pieczenie po wspinaniu i na suche dłonie dobre jest masło shea! Ja osobiście je stosuje i mam bardzo „ładne dłonie”. Paznokcie i skórki pielęgnuję olejkiem arganowym a dłonie masłem shea – 1 raz na noc. I to tyle.

Masło shea ma więcej zastosowań – na przykład świetnie zastępuje krem do twarzy i leczy spieczone usta. Przydaje się w niekorzystnych warunkach pogodowych. Stanowi naturalny filtr przeciwsłoneczny. Oczywiście faktor jest niski, więc można je stosować zamiast normalnego kremu na noc i na dzień a dodatkowo nałożyć krem z filtrem.

Nasze masełko shea możecie kupić w naszym sklepie z kosmetykami naturalnymi SklepNaturalny.pl.

Podstawowe zasady treningu wspinaczkowego

Dla przypomnienia: sesja treningu wspinaczkowego składa się z: rozgrzewki, rozgrzewki specjalistycznej, treningu właściwego, schłodzenia i rozciągania. Więcej o tym przeczytasz TUTAJ.

O tym jak ma wyglądać prawidłowa rozgrzewka wspinaczkowa przeczytasz TUTAJ.

Po każdym treningu należy się schłodzić i rozciągnąć. O tym jak ma wyglądać schładzanie po treningu przeczytasz TUTAJ.

Te elementy są bardzo ważne. Dzięki zachowaniu takiego schematu treningu wspinaczkowego dobrze przygotujesz swoje ciało do obciążeń wspinaczkach. Zmniejszasz ryzyko kontuzji i sprawiasz, ze trening jest maksymalnie efektywny. A o to chodzi!

Wrzucamy nagranie live. Miłego oglądania!

Do zobaczenia za tydzień!


Zainspirowałam Cię? Daj lajka, inspiruj dalej! Twoja rekomendacja jest dla mnie bardzo ważna!

Więcej o treningu wspinaczkowym przeczytasz w poniższych artykułach:

Pierwsza część wyzwania wspinaczkowego i pierwszy miesiąc treningowy

Rozgrzewka przed treningiem wspinaczkowym

15 błędów, które robisz na treningu wspinaczkowym

13 powodów, dla których warto się wspinać

8 najczęstszych obaw początkującego wspinacza

Jak planować trening wspinaczkowy

Czego nie powiedzą Ci na ściance wspinaczkowej, czyli niepisane zasady bezpieczeństwa

Dodaj komentarz